Een winnende presentatie

Als bedrijf, zzp-er of vereniging wil je een professionele indruk maken. De consument is inmiddels zo gewend aan een enorme dosis visuele prikkels dat je zonder goed ontworpen presentatie je doelgroep niet meer bereikt. Je bedrijfsnaam en logo vormen op veel plekken de eerste indruk die je bedrijf maakt.

Dat logo kan je gebruiken op alle plaatsen waar je je doelgroep tegenkomt. Denk bijvoorbeeld aan: Facebook, de belettering op de bedrijfsauto, de voordeur van je kantoor, een envelop, visitekaartje of reclamebord. Pas als je toe bent aan reclamefilmpjes, je eigen website of winkelpresentatie kan de kwaliteit van je product of diensten meer opvallen.

Logo

Wat in het dagelijks taalgebruik doorgaat als logo is een herkenbare afbeelding met de (bedrijfs- of merk) naam. De toepassing (volgens vaste regels) van je logo met teksten op verschillende uitingsvormen, zoals je visitekaartje, brieven, folders, website en bedrijfskleding noemen we huisstijl.

Of het nu gaat om het ontwerpen van een nieuw logo of het aanpassen van een bestaand logo, wees erop bedacht dat je vragen moet beantwoorden. Als je je wil voorbereiden: hieronder staan er een aantal, je vind er nog meer in het e-werkboek de briefingprep (gratis aan te vragen in een email naar info@letitia.nl)

  • Wat vind je belangrijk voor jouw logo?
  • Wat is je gewenste imago, is je voorkeur persoonlijk of voor de duidelijkheid van je doelgroep?
  • Weet je de typische eigenschappen van logo’s uit je branche?
  • Naar welke kleuren gaat je voorkeur uit?
  • En wil je je daarmee onderscheiden van je concurrenten of juist niet?
  • Wat wil je graag als uitstraling van je logo en huisstijl?
  • Waar wil je dat je klant als eerste aan denkt als hij of zij je logo ziet ?
  • Wat heb je al bedacht of gezien en vond je niks?
  • En wat vind je mooi?

Als je er nog niet over hebt nagedacht of als je daar geen tijd voor hebt. Geef een vrije opdracht en laat je verrassen. Ik kan ook vanuit eigen visie een paar originele logo’s voor je uitwerken in conceptvoorstellen. Daaruit kies je dan een basis om verder te ontwikkelen tot je bedrijfslogo of huisstijl.

Huisstijl

Na je logo kan je gaan nadenken over de ontwerpen voor andere huisstijldragers. Hieronder staan er een aantal. Ik maak het ontwerp en verstuur de bestanden in het juiste formaat naar de drukker of beletteraar van je keuze. Indien gewenst kan ik offertes voor de uitvoering aanvragen. Voor het overzicht staan de huisstijldragers in pakketten; je kan per pakket een opdracht geven, maar de losse delen kunnen natuurlijk ook.

  • office drukwerk: Visitekaartje, briefpapier en volgblad, lay-out voor facturen en offertes, enveloppen, klantenkaart of afsprakenkaart, wenskaart, etiketten of stickers.
  • presentatie drukwerk:  presentatiemap, pennen, lanyard, naambordjes,  koffiemok, koelkastmagneet, relatiegeschenk, uitnodigingen, nieuwsbrief, posters
  • handel drukwerk: verpakking, labels, ansichtkaart, pakbon, verzenddozen, tape, catalogus
  • beurs  drukwerk: flyers en reclamefolders, banners, papieren tasjes, linnen tas, rugzak, bierviltjes, poloshirts, petten, buttons of sponsorshirts
  • reclame drukwerk: belettering op je auto, scooter, (bak)fiets, boot of vrachtwagen, vlaggen, uithangbord of gevel.
  • office digitaal: e-mail handtekening, Word sjabloon met je briefpapier als achtergrond
  • presentatie digitaal: Website, blog en e-mail nieuwsbrief, aangepast logo voor social media zoals: Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest, Linkedin, WordPress

Klaar voor een opdracht? Bel met Letitia 06-34186868 of stuur een e-mail naar info@letitia.nl